در نشست روسای روابط عمومی های شرکت ملی نفت مطرح شد:
روابط عمومی های صنعت نفت، نیازمند تحول استراتژیک هستند
ساختار روابط عمومی های شرکت ملی نفت و به تبع آن عملکرد آنها، پاسخگوی نیازهای صنعت نفت نبوده و نیازمند تحول استراتژیک است و این بخش همسطح سایر بخشهای تخصی صنعت نفت توسعه نیافته است.
مجتبی راد رییس ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت در نشست صمیمی روسای روابط عمومیهای شرکت ملی نفت با بیان این مطلب گفت: برای ارتقاء جایگاه روابط عمومیها، نیازمند یک تغییر علمی در ساختارهای موجود هستیم و بهترین استراتژی، استراتژی ارتباطات یکپارچه، مخاطب محور، پیشبرانه با الگوی تفاهم بازخورد و فهم متقابل است و تغییر عنوان از روابط عمومی به ارتباطات تنها یک تغییر نام نیست بلکه یک تحول استراتژیک است.
راد گفت: پیاده سازی ساده ترین فرمولهای ارتباطی تا پیچیده ترین بسته های ارتباطی، نیازمند وجود ارتباطات مدرن در بدنه شرکت ملی نفت و همچنین در کل بدنه صنعت نفت است تا مجموعه صنعت نفت را در بازگشت به اعتبار بین المللی خود یاری رساند.
وی گفت: برای بازگشت امید به بدنه کارکنان صنعت نفت، موضوع ارتباط با کارکنان و امورفرهنگی میبایست به عنوان یکی از اولویتهای ارتباطات مجموعه نفت در دستور کار قرار گیرد تا هر یک از پرسنل نفت به عنوان یک رسانه، از اعتبار صنعت نفت کشور، صیانت نماید.
راد افزود: روابط عمومی که در معرفی خود، موفق نبوده چگونه میتواند در معرفی سازمان خود و صیانت از نام و نشان آن در ذهن مخاطبین صیانت نماید؟ بر همین اساس تغییر و ارتقاء عملکرد خود روابط عمومی در تغییر نگاه مجموعه به آنها تاثیر اصلی و بیبدیل دارد و در احساس نیاز مدیریت ارشد سازمانها و شرکتهای خودمان نیز موثر است.
رییس ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت گفت: اولین اقدامی که در راستای نگرش حرفهای ریاست پژوهشگاه در حوزه ارتباطات آن صورت پذیرفته است، تغییر ماهوی روابطعمومی به ارتباطات است که گامهای نخستین را برداشتهایم و طی برنامه تدوین شده براساس استراتژی ارتباطات پژوهشگاه طی 3 سال، این حوزه را به عنوان ارتباطات برتر حوزه نفت مطرح خواهیم کرد.
خاطر نشان میشود: ششمین گردهمایی روسای روابط عمومی های صنعت نفت از جمله روابط عمومی های شرکت نفت از تاریخ 30 بهمن لغایت 1 اسفند در ماهشهر برگزار میشود.