سامانه پیام ذینفعان در پورتال 4 زبانه پژوهشگاه صنعت نفت راه‌اندازی شد

سامانه پیام ذینفعان در پورتال 4 زبانه پژوهشگاه صنعت نفت راه‌اندازی شد

هحهسامانه الکترونیکی پیام ذینفعان برای اولین بار در راستای وظایف کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری، کمیته صیانت از حقوق شهروندی و طرح تکریم ارباب رجوع، با همکاری واحد ارتباطات طراحی و بر روی پورتال 4 زبانه پژوهشگاه صنعت نفت راه اندازی شد.

عباس خلیل آبادی، مشاور رییس و دبیر کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این‌که طبق ابلاغیه‌ شماره 43889-2/20مورخ 5/2/1394 در مورد اجرایی شدن قانون ارتقاء سلامت نظام اداری از سوی وزیر نفت و تاکید دکتر کاتوزیان، رییس پژوهشگاه این سامانه راه‌اندازی شده است افزود: این سیستم موجب رعایت حقوق ذینفعان و افزایش بهره‌وری مجموعه خواهد شد و در واقع از طریق این سیستم دیگران به ما کمک می کنند تا فرایندها و عملیات‌ها را بهبود بخشیم.

خلیل آبادی با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی این سیستم پاسخگویی به ذینفعان پژوهشگاه است، افزود: با توجه به این‌که ذینفعان محیط نزدیک سازمان قلمداد شده و همچنین ازکلیدی‌ترین اجزا سازمان هستند از این رو نظرات آن‌ها برای تصحیح و ارتقاء خدمات سازمان بسیار حا ئز اهمیت است.

خلیل آبادی با تاکید بر این‌که علاوه بر عوامل خارج از سازمان در داخل سازمان نیز می‌توانیم با دریافت دیدگاه‌ها و نظرات، مشارکت جمعی در برنامه‌های سازمانی داشته باشیم، افزود: اصولا این وظایف عامل اساسی شکل گیری کارگروه‌های سلامت اداری، طرح تکریم و صیانت از حقوق شهروندی هستند و برای حصول اطمینان از تحقق نگرش مثبت به سازمان این کارگروه‌ها با عضویت واحدهای ذیربط راه اندازی می شود تا چگونگی عملیاتی شدن وتحلیل دیدگاه‌های ذینفعان وارزیابی نتایج آن بررسی شود.

عباس خلیل آبادی در ادامه تصریح کرد: چنانچه مشتریان پژوهشگاه انتقاد، پیشنهاد یا شکایتی داشته باشند می‌توانند از طریق این سیستم پیگیری کرده و پاسخ مناسب از مرجع ذیصلاح دریافت و برای آنها ارسال خواهد شد و آدرس این سامانه نیز در پورتال 4 زبانه پژوهشگاه به نشانی ripi.ir ، منوی درباره پژوهشگاه در دسترس است.

دبیر کارگروه ارتقاء نظام سلامت اداری با اشاره به این‌که پژوهشگاه صنعت نفت با مشتریان بسیاری در زمینه وظایف واحدهای صف و ستاد روبرو است، گفت: این مجموعه همواره به دلیل ارایه خدمات علمی و آزمایشگاهی و همچنین انجام پروژه‌های متقاضی‌دار با ذینفعان و سایر سازمان‌ها در ارتباط است، از این رو از طریق این سامانه ذینفعان می‌توانند ارتباط برقرارکرده و نیازها و مشکلات خود را بازگو کنند.

وی همچنین افزود: در طول سالیانی که پژوهشگاه در حال فعالیت است با همت و تلاش مدیران با تجربه، اعضای هیات علمی، پژوهشگران دانشمند و کارکنان دلسوز و پرتوان توانسته‌ایم برای جلب رضایت حداکثری ذینفعان گام برداریم. در همین راستا کسب نشان برتری در بین سازمان‌های پژوهشی، رتبه‌های برتر پژوهشگران این مرکز در سراسر کشور و وجود استانداردهای متنوع کیفیت و زیست محیطی دلیلی بر این مدعا است وجالب توجه است که به طور محسوسی احترام به مراجعین ومشتریان بخش مهمی از فرهنگ سازمانی پژوهشگاه می‌باشد و این در رفتار سازمانی مدیران وکارکنان کاملا مشهود است .

رییس دبیرخانه کارگروه ارتقاء نظامت سلامت اداری افزود: افرادای که نظرات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت می کنند می توانند کد رهیگری دریافت کرده و از طریق آن، روند کارها و نتایج حاصله را رصد کنند.

خلیل آبادی با اشاره به فازهای بعدی این سامانه اشاره کرد و افزود: پیام ذینفعان را با همکاری ارتباطات تدوین خواهیم کرد تا جایی که سیستم به طور کامل کمی و قابل تحلیل باشد و از حالت کیفی خارج شود.

وی در خاتمه افزود: از دیگر الزامات قانون ارتقای سلامت نظام اداری ایجاد سامانه پیام کارکنان می باشد که این سامانه نیز به زودی بر روی سایت داخلی پژوهشگاه راه‌اندازی خواهد شد تا از این طریق ارتباط بین کارکنان و مدیریت به بهترین نحو ممکن تسهیل شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support