مهار تورم و رشد تولید

مهار تورم و رشد تولید

کار روابط‌عمومی‌ها بزرگ‌نمایی نیست

 

بیژن زنگنه،‌وزیر نفت:

کار روابط‌عمومی‌ها بزرگ‌نمایی نیست

وزیر نفت روز سه‌شنبه 12 آبان‌ماه، در جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر صنعت نفت، با تاکید بر اینکه کار روابط‌عمومی‌ها همواره سنگین و دشوار است، گفت: روابط‌عمومی‌ها اگر فعالیت خود را به خوبی انجام دهند می‌توانند باعث ایجاد ذهنیت موثر در سطح ملی شوند.

وزیر نفت با بیان این‌که در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیاری از سوی وزارت نفت انجام شده است گفت: متاسفانه بسیاری از فعالیت‌ها انعکاس گسترده و خوبی در سطح کشور نداشته است.

وی ادامه داد: ماهیت برخی از فعالیت‌ها نظیر توسعه فناوری‌ ها و دانش‌بنیان مربوط به جامعه‌ای خاص از مخاطبان است ولی مسایل عمومی نظیر بنزین یا گازوییل را تمامی افراد جامعه باید از آن مطلع باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صرفا در بخش بنزین وارد کننده هستیم و در دیگرفراورده‌ها مازاد تولید داریم افزود: مسئله بنزین نیز تا پایان سال حل شده و دیگر وارادت نخواهیم داشت و هم‌اکنون به جای این‌که از بنادر به داخل کشور فرآورده داشته باشیم عملی عکس آن رخ می‌دهد و ما در تمامی موارد صادر کننده به حساب می‌آییم.

وزیر نفت در ادامه با بیان این‌که ایران هم اکنون از یک واردکننده گازوئیل به صادرکننده این فرآورده نفتی تبدیل شده است گفت: میانگین کنونی صادرات  گازوئیل ٢٠ میلیون لیتر است.

زنگنه فعالیت‌های انجام شده در حوزه گاز را قابل تحسین دانست و گفت: تا اواخر امسال 11 فاز پارس جنوبی به مدار می‌آید و با احتساب 10 فاز قبلی 21 فاز در مدار خواهیم داشت که این خود یک اتفاق و دستاورد ملی به حساب می‌آید.

وزیر نفت ادامه داد: در سال گذشته در مدت 4 ماه تولید و صادرات نفت ایران به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و در اواخر ماه اکتبر این میزان به 2 میلیون و 440 هزار بشکه در روز رسید.

این مقام مسئول پس از بیان توانمندی‌های صنعت نفت در حوزه‌های مختلف افزود: اطلاع رسانی و بازتاب این‌گونه خبر‌ها از سوی روابط‌عمومی‌ها ضروری است و همواره از این بخش انتظار بیشتری داریم.

وزیر نفت، به لزوم حضور روابط‌عمومی‌ها در جریان اطلاعات، سیاست‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‎ها باید از خطوط راهنما که مدیریت ارشد سازمان تعیین و تبیین می‌کند مطلع شوند و حتی برخی از این محورها به‎صورت هفتگی تعیین شود.

وی با بیان اینکه جوابگویی به مطالب می‌بایست به صورت لحظه‌ای و ثانیه‌ای انجام شود، گفت: روابط‌عمومی‌ها باید سریع پاسخ اخبار و مطالب منفی را بدهند و همواره می‌بایست از سیاست‌ها و حساسیت‌های سازمان خود مطلع باشند.

وی روابط‌عمومی‌ها را از بزرگ‌نمایی برحذر داشت و افزود: نیازی نیست که در کار‌ها بزرگ نمایی انجام شود و اگر در همان اندازه واقعی یا نیمی از آن هر کاری منعکس شود نیز خوب است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که در چند سال آینده فضای مجازی به طور مطلق به بستر فعالیت‌های ارتباطاتی درخواهند آمد گفت: این شبکه ‌ها در آینده نزدیک به یک ابر قدرت تبدیل می‌شوند که به هزینه بالایی نیاز نداشته و در بیشتر موارد به تدبیر نیاز دارند.

زنگنه، با تاکید بر این‌که ابتکار، خلاقیت و تخصص گرایی برای روابط عمومی ‌ها امری بسیار ضروری است، اظهار داشت: کار روابط عمومی تبلیغ رئیس نیست بلکه بهبود روابط درون سیستم با مدیریت، ارتباط با مردم و ذینفعان است.

وزیر نفت ضمن قدردانی از دست اندرکاران روابط عمومی‌های صنعت نفت کشور، گفت: همکاران ما در صنعت نفت زحمات زیادی کشیدند.

گفتنی است این مراسم روز سه شنبه 11 آبان ماه در سالن اجتماعات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با حضور وزیر نفت برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support