امکان بهره برداری از درس آموخته های پروژه در سامانه مدیریت دانش

دکنر غلامحسین زاده، اطلاعات علمی، پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد:

امکان بهره برداری از درس آموخته های پروژه در سامانه مدیریت دانش

با ثبت یکصدمین درس آموخته ی طرح ها و پروژه‌های پژوهشگاه، پژوهشگران و محققین این مجموعه می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت دانش سازمان، از این درس آموخته‌ها بهره برداری نمانید.

دکتر زهره غلامحسین‌زاده، رئیس واحد اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه صنعت نفت، ضمن تایید خبر فوق‌، گفت: از میان 343 درس آموخته ثبت شده در سامانه مدیریت دانش سازمان،‌یکصد درس آموخته مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته و با توجه به دسترسی های تعیین شده قابل مشاهده هستند.

وی با بیان این‌که مدیریت دانش در سازمان‌های پروژه‌ محور از جایگاه مهمی برخوردار است، تصریح کرد: با تصویب هیات رئیسه پژوهشگاه در سال 1399 مقرر شد که در تجمیع دانش در تمامی پروژه‌ها، مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه این فرایند به خوبی در پروژه های سازمان اجرایی شده است.

ایشان در خصوص فرآیند تجمیع دانش و نحوه ی ثبت درس آموخته های پروژه برای محققین و ذینفعان تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 دوره آموزشی برای مسئولین طرح‌ها، 6 دوره برای ارزیابان دانش و 8 دوره برای مسئولین و مجریان پروژه برگزار شده است.

رئیس واحد اطلاعات علمی به تاثیر دوره های آموزشی و فرهنگ سازی برگزار شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: رشد چشمگیر درس آموخته های ثبت شده در سامانه از 17 مورد در سال 98 به 343 مورد در سال 1401 موید تاثیر مثبت و استقبال پژوهشگران، مدیران و کارشناسان پروژه از روند جاری در این بخش بوده است.

دکتر غلامحسین زاده مقوله مدیریت دانش در سازمان های پروژه محور را یک سیاست راهبردی دانست و پژوهشگاه صنعت نفت را در حوزه مدیریت دانش از جمله سازمان های موفق در صنعت نفت و گاز ارزیابی کرد.

ایشان به چالش‌های استقرار مدیریت دانش در سازمان نیز  اشاره کرد و گفت: بستر سازی های فرهنگی، اطلاع رسانی و آموزش حداکثری ذینفعان سازمان و همچنین تدوین و تصویب دستورالعمل های انگیزشی از جمله چالش های این مسیر بوده که با آن مواجه بوده ایم و در این حوزه برنامه های جامعی تدوین و پیاده سازی شده است.

رئیس واحد اطلاعات علمی پژوهشگاه، مدیریت دانش را از فعالیت های کلیدی سازمان در مسیر سیاست های کلان کسب و کار پژوهشگاه دانست و گفت: ثبت درس آموخته‌ها و مدیریت دانش محققین و پژوهشگران در بلند مدت، می‌تواند علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های ناشی از دوباره کاری درسازمان، مبنای خلق دانش و نوآوری در حوزه پژوهش های فناورانه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support