امکان بهره برداري از درس آموخته های پروژه در سامانه مديريت دانش

دکنر غلامحسین زاده، اطلاعات علمی، پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد:

امکان بهره برداري از درس آموخته های پروژه در سامانه مديريت دانش

با ثبت یکصدمین درس آموخته ی طرح ها و پروژه‌های پژوهشگاه، پژوهشگران و محققین این مجموعه می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت دانش سازمان، از این درس آموخته‌ها بهره برداری نمانید.

دكتر زهره غلامحسين‌زاده، رئيس واحد اطلاعات علمي و مديريت دانش پژوهشگاه صنعت نفت، ضمن تاييد خبر فوق‌، گفت: از ميان 343 درس آموخته ثبت شده در سامانه مديريت دانش سازمان،‌یکصد درس آموخته مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته و با توجه به دسترسی های تعیین شده قابل مشاهده هستند.

وي با بيان اين‌كه مديريت دانش در سازمان‌هاي پروژه‌ محور از جايگاه مهمی برخوردار است، تصريح كرد: با تصويب هيات رئيسه پژوهشگاه در سال 1399 مقرر شد كه در تجمیع دانش در تمامي پروژه‌ها، مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه اين فرايند به خوبی در پروژه های سازمان اجرایی شده است.

ایشان در خصوص فرآیند تجمیع دانش و نحوه ی ثبت درس آموخته های پروژه برای محققین و ذینفعان تصريح كرد: تاكنون بیش از 10 دوره آموزشي براي مسئولين طرح‌ها، 6 دوره براي ارزيابان دانش و 8 دوره براي مسئولين و مجريان پروژه برگزار شده است.

رئيس واحد اطلاعات علمي به تاثیر دوره های آموزشی و فرهنگ سازی برگزار شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: رشد چشمگیر درس آموخته های ثبت شده در سامانه از 17 مورد در سال 98 به 343 مورد در سال 1401 موید تاثیر مثبت و استقبال پژوهشگران، مدیران و کارشناسان پروژه از روند جاری در این بخش بوده است.

دکتر غلامحسین زاده مقوله مديريت دانش در سازمان های پروژه محور را يك سیاست راهبردی دانست و پژوهشگاه صنعت نفت را در حوزه مديريت دانش از جمله سازمان های موفق در صنعت نفت و گاز ارزیابی کرد.

ايشان به چالش‌هاي استقرار مديريت دانش در سازمان نيز  اشاره كرد و گفت: بستر سازی های فرهنگی، اطلاع رسانی و آموزش حداکثری ذینفعان سازمان و همچنین تدوین و تصویب دستورالعمل های انگیزشی از جمله چالش های این مسیر بوده که با آن مواجه بوده ایم و در این حوزه برنامه های جامعی تدوین و پیاده سازی شده است.

رئيس واحد اطلاعات علمي پژوهشگاه، مديريت دانش را از فعالیت های كليدي سازمان در مسیر سیاست های کلان كسب و كار پژوهشگاه دانست و گفت: ثبت درس آموخته‌ها و مديريت دانش محققین و پژوهشگران در بلند مدت، مي‌تواند علاوه بر افزايش بهره وری و كاهش هزينه‌های ناشی از دوباره کاری درسازمان، مبنای خلق دانش و نوآوري در حوزه پژوهش های فناورانه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support